10 insert songów wg Daryi

Coś nam muzyczne te topki wychodzą… Ale cóż, żeby zostać w tej tematyce dzisiaj zajmiemy się insert songami. Za anglicyzm przepraszam, aczkolwiek to chyba najlepszego określenie na piosenki puszczane w trakcie seansu, czy to w tle czy bezpośrednio śpiewane przez bohaterów. Postanowiłam ograniczyć się do serii które oglądałam, dlatego na tej niesamowicie subiektywnej liście pewnie zabrakło sporo waszych faworytów. Mam jednak nadzieje, że kilka moich propozycji także przypadnie wam do gustu albo, co chyba jeszcze lepsze, po zapoznaniu z nimi, będziecie mieli ochotę sięgnąć po nowy tytuł :) Kolejność alfabetyczna.

Tak, tak, czasami w anime się śpiewa, a nie tylko je ciastka :) (K-ON!)
Tak, tak, czasami w anime się śpiewa, a nie tylko je ciastka :) (K-ON!)

Angel Beats! – My Song

Uwaga, spoilery do trzeciego odcinka!

Na pierwszy ogień idzie od razu jeden z moich absolutnych faworytów. O ile w Angel Beats! jest sporo znakomitych piosenek (nie zapominajmy, że to w całości genialna seria), to ta smutna ballada zrobiła na mnie największe wrażenie.

 

FLCL – Little Busters

FLCL to taka seria, którą się albo kocha (jak ja) albo nienawidzi (cześć Shizu!). Nie zmienia to faktu, że ścieżka dźwiękowa do tej serii to coś pięknego, a Little Buster pojawiające się od czasu do czasu w tle, można sobie po prostu zapętlić.

 

Fullmetal Alchemist – Bratja

Wiem, że niektórzy przestaliby czytać ten blog, gdybym nie umieściła tutaj jednej z najsłynniejszych piosenek pierwszej serii FMA. Mimo, że po rosyjsku (a może właśnie dlatego, że jest śpiewana w chyba najbardziej melodyjnym języku świata), trudno jej cokolwiek zarzucić. Po prostu majestrzyk.

 

Haruhi Suzumiya no Yuutsu – God Knows

W tym odcinku Haruhi śpiewała dwie piosenki, ale to ta pierwsza bardziej zapadła fanom w pamięć. Energetyczny utwór jest niesamowicie przyjemny do uchu i kolejny z kategorii „zapętlić sobie i słuchać cały wieczór”. Ale cóż, mówimy tu o wokalu Ayi Hirano…

 

Kill la Kill – Blumenkranz

Główny motyw muzyczny Matki i przy okazji klasyczny przykład japońskiego niemieckiego, przy którym osoby nawet biegle znające ten język potrzebują dużo cierpliwości, by zrozumieć poszczególne słowa (wiem co mówię). Mimo to, zafascynowałam się tą piosenką, gdy tylko pierwszy raz się pojawiła w serialu i ta fascynacja mi pozostała, nieważne o co w niej ostatecznie chodzi.

 

K-ON! – Fuwa Fuwa

Czas wreszcie na jakieś anime muzyczne… Hehe… Dowcip mi się udał. No, ale koniec końców coś tam dziewczyny śpiewały, a Fuwa Fuwa koniec końców całkiem przypadło mi do gustu.

 

No.6 – Kaze no Requiem

Na specjalnie życzenie Sandry :) Piosenka Szczura znakomicie wpisuje się w klimat serii.

 

One Piece – Sogeking

No i czas na coś zabawnego :) Piosenka Usoppa… Znaczy się Sogekinga, znajomego Usoppa, który na pewno nie jest Usoppem, to piękny przykład szalonego humoru One Piece’a. Człowiekowi zawsze tak jakoś milej, gdy na to patrzy :)

 

Panty and Stocking with Garterbelt – Anarchy

Ach, tutaj mamy całkiem szczególny przykład insert songu. Stylizowany na teledysk, rojący się od nawiązań do popkultury smaczków to po prostu coś wspaniałego. Dodatkowo świetnie sprawdza się też wśród osób nie oglądających serii :)

 

Toradora! – Holy Night

Kocham Toradorę!, kocham tę piosenkę, wybaczcie mi, ale jak ją słyszę wpadam w automatyczny zachwyt i nawet nie wiem co by tu więcej o niej napisać…

 

~Darya

4 komentarze do “10 insert songów wg Daryi

  1. ‚insert sortami’ <- songami, czy ze mnie większy nieogar niż sądziłam?
    A co z tym co śpiewał Excalibur w SE? D: toż to… no, podpada pod piosenkę, tak na bardzo, bardzo upartego, prawda?

    Odnośnie samych insert songów, irytuje mnie kiedy jest coś w stylu "właśnie wyszła płyta z chara songami, to trzeba wypromować… a, to puśćmy każdą piosenkę w jakimś randomowym miejscu dowolnego odcinka; nie, nie musi pasować do akcji, ważne, żeby ta śpiewana przez X leciała w tle jak akurat na ekranie jest postać Y, której X podkłada głos, nawet jeśli Y w danym odcinku pojawia się tylko na kilka minut".

    Polubienie

    • Sorty pewnie też miały znaczenie dla tego postu i jestem pewna, że miałam jakiś cel pisząc o nich – jako, że jednak teraz nie pamiętam, pójdę za Twoją radą i poprawię na bardziej zrozumiałe słowo :D
      Nie widziałam SE, dlatego nie brałam go pod uwagę ^^”

      Rozumiem Twój zarzut, ale pamiętam głównie momenty, gdy piosenki te dobrze pasowały do akcji (np. w PSG, gdzie w bardzo słusznym momencie zaprezentowano chara song Stocking).

      Polubienie

      • Dziękuję <3

        Dar, to w sumie nie jest nawet zarzut. Bardziej stwierdzenie faktu, że irytuje mnie jak tak jest. Nie spotkałam się z tym jakoś wiele razy, ale jednak. Same w sobie insert songi są dobre, jeśli tylko je odpowiednio umiejscowić, i nie robić z tego nachalnej reklamy płyty.

        Polubienie

Skomentuj

