The 30 Day Anime Challenge – Sofi

EDIT: Wiem Dar, że miało byc jutro, ale M.W. przekupiła mnie :C

Pytania układała Dar a ja tylko na nie pokornie odpowiadam :D

Day 1 – Anime dzieciństwa 

Great Teacher Onizuka 

Like a boss.

Jakie anime najlepiej podziała na młody, rozwijający się umysł? Z pewnością to, gdzie nauczyciel, będący wcześniej członkiem gangu motocyklowego, pokazuje swoim uczniom, że mają wpływ na swoje życie i że mogą je zmienić z mniejszą lub większą pomocą szalonego belfra. Dodatkowo otrzymujemy przekrój przez multum problemów społecznych i emocjonalnych, które mogą stanąć na drodze nastolatka.

Day 2 Anime/manga tak bardzo lepsze niż adaptacja

Pandora Hearts

Jedno z nich jest królikiem. Wiecie które? :D

Zatrważająco niski poziom adaptacji dojrzałam dopiero po zetknięciu się z mangą. Postacie spłycono, najważniejsze wątki pominięto a zakończenie jest tak kiepskie, że original endings studia Bones wypadają naprawdę przyzwoicie, w porównaniu z tym co zrobiono z Pandorą. Dodatkowo pod względem technicznym anime też nie powala na kolana. Zła adaptacja jest zła

Day 3 – Najlepsze bisze

 Chihayafuru. A dokładniej to Taichi xD

Niestety Chihaya jest karutaseksualna i nie widzi stojącego obok i zakochanego w niej chłopaka. Aż mam ochotę go przytulić

Day 4 – Guilty pleasure

Gundam Wing

Dyskotekowe ruchy Gundama.

Często nazywany najgorszym z Gundamów. Trudno jest mi się z tą opinią nie zgodzić jak widzę płytkie, skonstruowane na jedno kopyto postacie, których ulubioną rozrywką jest przeżywanie retrospekcji z ich jakże traumatycznej przeszłości. Do tego dochodzą nam takie kwiatki jak dźwięk w kosmosie (sic!), przepełniona ideałami główna bohaterka i sceny, których poziom absurdu przekracza normy unijne. ALE  Gundam Wing to moje dzieciństwo i guilty pleasure mimo że jestem świadoma jego kiepskości.

Day 5 Najlepsza komedia

Nichijou

Nichijou porusza bardzo ważne problemy współczesnych uczniów i studentów

Doprawdy nie wiem co ćpali twórcy i chyba nie chcę wiedzieć, ale sceny zbierania fragmentów yaoi, wykonanie german suplex przez dyrektora szkoły na jeleniu czy testowanie dżemu przez Mio już na zawsze zostaną w mojej pamięci.

Day 6 – Najbardziej irytujące postaci

Naruto z Naruto.

Niezmiernie irytują mnie głośne postaci, cierpiące na ciężki przypadek ADHD, u których jedyną oznaką chara development jest czynienie ich coraz silniejszymi poprzez dodawanie im kolejnych supermocy. Dodatkowo nadużywają nakama power, talking no justsu i mają iloraz inteligencji orzeszka ziemnego. Wypisz wymaluj Naruto.

Day 7 – Ulubiony pairing

Yatori z Noragami

W mandze są hinty. Takie pożądne. Takie sensowne… Aktualnie mój ulubiony paring ponieważ ma jeszcze szanse być kanonem. Nie to co inne moje OTP (wyjątek to HaruShizu z Tonari no Kaibutsu-kun, ale oni oszukali system bo przez jakiś czas nie czytałam tej mangi)

Day 8 – Anime, które masz nadzieję, że będzie mieć drugi sezon lub remake.

Mondaiji-tachi ga Isekai kara Kuru Sou Desu yo?

Długo nad tym myślałam bo jest sporo serii o których uważam, że powinny mieć drugą serię bądź remake.Stwierdziłam że danie Pandory jako najgorszej adaptacji jest równoznaczne z tym, że chciałabym drugą serię więc by się nie powtarzać wsadziłam do tej kategorii Mondaiji-tachi.  Z tego co widziałam na tumblrze w nowelkach kryje się jeszcze sporo potencjału a poza tym to Sakamakiego Izayoi nigdy nie jest zbyt mało.

Day 9 – Najsmutniejsze sceny

Retrospekcje z Natsume Yuujinchou

Chodź no tu do mnie! D:

Wszystkie retrospekcje z przeszłości Natsume Takashiego wywoływały u mnie nagłe zapotrzebowanie na chusteczki higieniczne oraz czasowe odwodnienie organizmu.

Day 10 Ulubione shoujo

Ouran High School Host Club

Reakcja części klubu hostów na tego blog

Inteligentna główna bohaterka, nieirytujący odwrócony harem, przemyślana fabuła, brak sztucznego dramatyzowania i całkiem ładna kreska. No i brak przesłodzonego romansu…

Day 11 Najlepsze mecha

Tengen Toppa Gurren Lagann

Row row fight da powah!

Żąglowanie galaktykami, walka z kosmitami a przy tym brak przerostu formy nad treścią dzięki sensowności fabuły oraz konstrukcji postaci. Dzieło jeszcze dobrego Gainaxu

Day 12 Anime/manga zobaczona kilka razy

Vampire Princess Miyu

Miyu nie sparkli w słońcu… Miyu pali demony.

Hyper lubił powtarzać niektóre serie i Vampire Princess Miyu była jedną z nich. Niezbyt mi to przeszkadzało ponieważ jak miałam te 10-11 lat to uwielbiałam to anime :D

Day 13 Najlepsza muzyka

Mahou Shoujo Madoka Magica

Gdyby Yuki Kajiura robiła soundtrack to reklamy papieru toaletowego to i tak bym go ściągnęła, gdyż zapewne byłaby to najbardziej epicka reklama w historii. Ta kobieta jest boginią animcowych ścieżek dźwiękowych i mam nadzieję, że będzie też autorką osta do nadchodzącego remake’u Fate/Stay Night

Day 14 Ulubiony shonen

Fullmetal Alchemist

Jedno z moich pierwszych świadomych anime i jedna z moich pierwszych mang. Hiromu Arakawa w idealnych proporcjach umieściła wszystko to co shounen powinien mieć i nie zmieniła go w tasiemcową papkę. Trochę psioczę na zakończenie, ale nic nie jest idealne

Day 15 – Dobre anime/manga, ktore nie skończyliśmy

Baccano! 

Obejrzałam tylko 3 odcinki, ale uwielbiam ich :D

Tak wiem, lepsze Durarara!, dobry plot, wszystko cacy ALE mi to po prostu idzie jak krew a nosa. Biorę się za zbyt dużo sezonówek i nie mam czasu by dokończyć staren rozpoczęte serie.

Day 16 – Do jakiej postaci jesteś podobna

Mizutani Shizuku z Tonari no Kaibutsu-kun

Nerd, płaskoklacie, awersja do mężczyzn i alergia na dobrą zabawę na początku tylko po to by powoli zacząć otwierać się na ludzi i odkrywać piękno jakie daje młodość. Tylko włosów nie nosze w dwie kitki i mam normalne relacje z mamą.

Day 17 Najlepsza postać męska

Gilgamesh z Fate/Zero

I jak go tu nie uwielbiać?

Bezczelny, chamski, pewny siebie, silny, patrzący na ludzi z góry. Chyba juz przy recenzji Valvrave the Liberator napisałam, że lubię takich mężczyzn w anime. Jednocześnie Gilgamesh potrafi okazać szacunek przeciwnikowi i posiada pewien rodzaj kodeksu moralnego. Poza tym Gate of Babylon to już jest 10/10

Day 18 Najlepsza postać żeńska

Maka Albarn z Soul Eater

99% tagu Maki na tumblrze to pairing D:

Silna, umie walczyć, inteligentna i miła. Nie jest jednak Mary Sue, gdyż ma swoje słabości których jest świadoma i z którymi stara się walczyć. Przez 113 rozdziałów mangi jej postać rozwija się ucząc się na popełnionych wcześniej błędach. Maka jest z pewnością jedną z moich ulubionych kobiecych protagonistek w m&a.

Day 19 – Najepszy fanserwis

Free

Całe Free! w jednym gifie

Uwielbiam… wodę. A że we Free było jej całkiem sporo i została polukrowana siłą mięśni to idealnie nadaje się do tej kategorii :P

Day 20 – Najlepsze historia szkolna

Nodame Cantabile

W sumie to studencka, ale się nada. Nodame Cantabile posiada wszystko to czego wymagam od szkolnych anime: dobry humor, dające się lubić postacie i trochę dobrej dramy od czasu do czasu. Poza pakietem podstawowym otrzymałam też dojrzały romans i sporo muzyki klasycznej tak więc wybór najlepszej historii szkolnej był dla mnie oczywisty.

Day 21 – Najlepsza postać drugoplanowa

Alice Color z Kamisama no Inai Nichiyoubi

Postać, która zostawiła mnie w stanie emocjonalnej rozsypki i z mokrą od łez poduszką. Postać Alice’a z pewnością podniosła moją ocenę dla tego anime i stała się idealną przeciwwagą dla niezmiernie irytującej głównej bohaterki. Dodatkowo podkładał mu głos Uchiyama Kouki co jest tylko dodatkowym powodem dla którego go tu umieściłam.

Day 22 – Ulubiona maskotka

 Modoki Mokona z Tsubasa Chronicle 

Samo anime dawało mi raka, ale kochałam momenty kiedy Mokona otwierała oczy by dać znać o piórku w pobliżu, ale każdy był w tym momencie zbyt zajęty by to zauważyć. Mistrz trollingu xD

Day 23 – Anime z najlepszą grafiką

The Place Promised in Our Early Days



Tak, daję anime od mistrza robienia ładnych chmur czyli Makoto Shinkaia. Mimo że wszystkie jego dzieła fabularnie są na jedno kopyto, to nie można jednak odmówić mu tego, że graficznie są one przepiękne i powinno się je oglądać w jakości HD.

Day 24 – Manga z najlepszą kreską

Otoyomegatari autorstwa Kaoru Mori

Tej mangi nie trzeba kupować dla fabuły, która notabene bardzo mi przypadła do gustu. Tę mangę można kupić w celu wpatrywania się w tę niesamowicie szczegółową i dokładną kreskę, która wprawia mnie w kompleksy bo ja to dobrze prostej od linijki narysować nie umiem.

Day 25 – Najlepszy zły

Accelerator z Toaru Kagaku no Railgun

Ma białe włpsy i żyje. Oszukał przeznaczenie.

Bezsprzecznie antagonista w tej serii. Bez zmrużenia okiem zabija kilka tysięcy klonów Misaki Mikoto po to by zwiększyć swoje możliwości jako espera. Nie zmienia to faktu, że bardzo go lubię gdyż jest pewnym siebie i patrzącym w góry na innych, inteligentnym złodupcem, który w Toaru Majutsu no Index już taki w 100% zły nie jest.

Day 26 – Najlepszy opening.

Fate z Break Blade

Tutaj nie miałam większych problemów. Fate Kokii pięknie oddaje klimat anime a jest przy tym przyjemny wizualnie. Chociażby dla pięciokrotnego odsłuchania tego openingu warto obejrzeć serię kinówek.

Day 27 – Najlepszy ending

Magia z Mahou Shoujo Madoka Magica

Jest sporo endingów, które po prostu uwielbiam więc trudno mi było wybrać jeden. W tym wypadku posłużyłam się iTunes, które podpowiedziało mi, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy to właśnie Magię odtwarzałam najczęściej. Bardzo lubię utwory Kalafiny a ending Mahou Shoujo Madoka Magica idealnie oddaje klimat tego anime (zwłaszcza w ostatnich odcinkach).

Day 28 – Śmierć, która wywarła na tobie wrażenie.

Pinocchio z Gunslinger Girl: Il Teatrino

Moje feelsy płaczą, kiedy o tym piszę ponieważ tuż przed dodaniem tego jeszcze raz obejrzałam tę scenę. Bardzo się z tą postacią z żyłam więc, biorąc pod uwagę okoliczności jego śmierci,  po finałowym odcinku Gunslinger Girl: Il Teatrino zanosiłam sie łzami jak małe dziecko.

Day 29 -Najlepsza manga

Gunka no Baltzar

Nie ma mangi o której bym powiedziała, że jest najlepsza więc dam tytuł, który polecam xD Jeżeli ktoś jest fanem Europy XIX wieku a zwłaszcza państw niemieckich i militarystyki to Gunka no Baltzar powinno się spodobać. Mamy trochę polityki, całkiem sporo szczegółów świata przedstawionego no i diabelnie inteligentnego głównego bohatera. Rozdziały są trochę przydługawe ALE WARTO.

Day 30 – Najlepsze anime

Zetsuen no Tempest

Podobnie jak z mangą, nie mogę się zdecydować więc daję to co polecam. Dobry Bones jest dobry zwłaszcza jak nie robi z zakończenia adaptacji jesieni średniowiecza. Zetsuen no Tempest pozytywnie mnie zaskoczyło mimo że druga połowa już nie trzymała poziomu pierwszej. Niemniej jeżeli komuś nie przeszkadza cytowanie Szekspira w dziwnych momentach to danie szansy temu tytułowi nie zaszkodzi.

5 komentarzy do “The 30 Day Anime Challenge – Sofi

  1. Ep, miałam nieszczęście czytać Onizukowe mango zanim zabrałam się za anime i jednak oryginał jest lepszy. Przerwałam animu po megażenującej i niewiarygodnej scenie z Yoshikawą rozbierającym się przed tłumem rodziców.
    Huehue, moim ulubionym pairingiem, ale z gry, jest kanoniczne małżeństwo, życie jest takie piękne :)
    O, tak, zgadzam się, Kajiura boge!
    Zgadzam się też co do Shinkaia i Otoyomegatari. Za to nie zgodzę się co do Tempesta, rozczarował mnie. Samobójstwo było przewidywalne, a zakończenie deus ex machiną z dupy. No ale Hakaze najlepsza dziewczyna. Jak wszystkie laski grane przez Sawashiro.

    Lubię to

  2. Piszę komentarz. Już? Zrobione? Nie? Eh.
    Powiem tak, po raz kolejny uświadomiłaś mi jak mało sama oglądałam i jak wiele powinnam nadrobić. Meh.
    Zabił mnie Twój opis Naruciaka {soł tró!}, tak wyróżniając, bo do każdego po kolei dopowiadać nie będę. Jeszcze co do shippów, było jak ja zrezygnować z hintowych pairingów i postawić na coś co i tak kanonem jest, było i będzie. Mniej nerwów. c:

    Lubię to

Skomentuj

